Miništranti
Miništrantovi sa najmä pri oltári počas svätej omše, adorácii pred Najsvätejšou Sviatosťou Oltárnou, viac ponúka obzor, aby mohol rozmýšľať o Božej láske voči ľuďom, rozmýšľať o tajomstvách človeka, ktoré nachádzajú odpovede v Bohu. Miništranti sú pre chod liturgického života v každej farnosti veľmi potrební. Miništrantská službe je vznešená, posvätná, služba rozmnožujúca Božie milosti, je to služba samému Bohu a služba veriacemu ľudu.
Miništrantská služba je vznešená preto, lebo miništrant pri svätej omši, pri ktorej sa sprítomňuje obeta Ježiša Krista na kríži, je po kňazovi najbližšie k samému Ježišovi Kristovi opravdivo, skutočne a podstatne prítomnému v Oltárnej sviatosti pod spôsobom chleba a vína. Miništrantská služba je posvätná preto, lebo vo svätej omši prostredníctvom sviatosti Eucharistie nám Pán Ježiš dáva seba samého. Miništrant, ktorý prisluhuje pri týchto liturgických obradoch, najmä pri svätej omši, vykonáva posvätnú službu, ktorá ho posväcuje. Miništrantská služba rozmnožuje Božie milosti, lebo človek je povolaný ku svätosti, potrebuje na naplnenie tohto povolania Božie milosti. A to milosť pomáhajúcu a milosť posväcujúcu. Tieto milosti nám Pán Ježiš zanechal vo sviatostiach, najmä v Eucharistii.
Ružencové bratstvo Živého ruženca
Ružencové bratstvo Živého ruženca v Zohore sa skladá zo 11-tich Ruží. Dobrovoľný záväzok Živého ruženca je nasledovný:
- Povinnosť modliť sa každý deň jeden desiatok posvätného ruženca na úmysel za obrátenie hriešnikov, za živých i zosnulých členov Ružencového bratstva, za Rehoľu dominikánov, za svoju farnosť za svojich duchovných pastierov.
- Tento základný úmysel nemusí byť obnovovaný, ak si ho člen raz vzbudil a neodvolal ho.
- Pokiaľ sa chce modliť aj na iné úmysly, pridáva ich k základnému úmyslu.
- Členovia bratstva si môžu po dohovore pridať ďalší spoločný úmysel.
- Člen ružencového bratstva sa nemôže modliť desiatok namiesto iného člena (manžel, syn dcéra,…), ktorý sa sám nechce modliť.
- Členovia Živého ruženca sú povinní raz za mesiac sa zísť na spoločnom stretnutí, na ktorom sa môže uskutočniť aj výmena tajomstiev posvätného ruženca.
Ruženec Panny Márie, napriek mariánskemu charakteru je kristocentrickou modlitbou. S ružencom vstupuje kresťanský ľud do Máriinej školy, aby sa tu dal voviesť do kontemplácie krásy Kristovej tváre a zakúšania hĺbky jeho lásky. Prostredníctvom ruženca získavajú veriaci množstvo milostí, ako keby ju prijímali priamo z rúk Vykupiteľovej matky. Veď modliť sa ruženec znamená vlastne kontemplovať s Máriou Kristovu tvár. Možno vymenovať nespočetný zástup svätých, ktorí v ruženci našli pravú cestu k svätosti. Stačí spomenúť sv. Ľudovíta Máriu Grigniona de Montfort, autora vynikajúceho diela o ruženci alebo sv. Pátra Pia z Pietrelciny. Osobitnú charizmu apoštola ruženca mal blahoslavený Bartolo Longo. Jeho cesta k svätosti spočívala v inšpirácii, ktorú počul v hĺbke svojho srdca: „Každý, kto šíri ruženec, bude spasený!“ Motto blahoslaveného pápeža Jána Pavla II. Totus tuus, ako je známe, je inšpirované učením sv. Ľudovíta Máriu Grigniona de Montfort, ktorý týmito slovami vysvetlil Máriinu úlohu v procese, v ktorom sa každý z nás pripodobňuje Kristovi: „Celá naša dokonalosť spočíva v pripodobňovaní sa Kristovi, v zjednocovaní sa s ním a v zasväcovaní sa mu. Teda najdokonalejšia zbožnosť je bezpochyby tá, ktorá nás najdokonalejšie pripodobňuje Ježišovi Kristovi, zjednocuje s ním a zasväcuje jemu. A keďže Mária je zo všetkého stvorenia najviac pripodobnená Ježišovi Kristovi, znamená to, že spomedzi všetkých foriem zbožnosti najviac zasväcuje a pripodobňuje našu dušu Pánovi uctievanie Márie, jeho svätej matky a že čím viac je srdce zasvätené jej, tým viac je zasvätené Ježišovi Kristovi.“ Nikde nevidno Ježišov život tak úzko prepojený s Máriiným životom ako v ruženci. Mária žije iba v Kristovi a pre Krista!
Rodinné spoločenstvá
Rodinné spoločenstve v Zohore sa začalo formovať v roku 2001, kedy boli postupne oslovované jednotlivé manželské páry po svätých omšiach. Takto vzniknuté prvé rodinné spoločenstvo malo 14 členov. V priebehu jeho existencie sa počet členov menil, vzhľadom na rôznorodosť záujmov, ale najmä na zmenu bydliska. Naďalej však ostávame v kontakte s tými, ktorí sa odsťahovali, občas sa dokonca zúčastnia našich akcií aj v súčasnosti, radi spomínajú na spoločné stretnutia, na ich prínos pre ich ľudské a náboženské formovanie.
Cieľmi rodinného spoločenstva sú:
- spoločné a plnšie prežívanie kresťanskej viery
- formovanie ľudskej osobnosti
- práca pre Cirkev, najmä vo farnosti a samozrejme pre spoločné dobro ľudí dobrej vôle v celej obci
Biblické stretnutia pozostávajú rozjímaním nad textom zo Svätého Písma formou lectio divina. Ak by ste sa chceli pridať, neváhajte a kontaktuje nás po svätých omšiach, alebo prostredníctvom kňaza vo farnosti.